09125873988

دستگاه بوم و ستون جوشکاری

بوم و ستون جوشکاری

بوم و ستون جوشکاری دستگاهی برای تولید انواع مخازن، برج‌ها تقطیر، لوله های بزرگ، مخازن تحت‌ فشار و حتی سازه های فلزی میباشد که در طراحی آن از سیستم های جوشکاری اتومات و نیمه اتوماتی مثل جوشکاری زیر پودری و جوشکاری محافظت گاز استفاده شده است. همچنین این دستگاه برای جوشکاری شل های بزرگ به همراه گرداننده مخزن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه همچنین قابلیت جوشکاری خطی در موارد اتصالات طولی مخازن و یا سازه‌های فلزی را دارا می‌باشد.

ویژگی ها :

  • چرخش 360 درجه با قابلیت قفل و تنظیم دستی
  • کنترل دائم هد جوشکاری توسط ریموت کنترل دستگاه
  • قابلیت جوشکاری خطی از داخل و خارج مخزن
  • قابلیت تغییر سرعت حرکت بوم
  • دکل با مکانیزم ضد سقوط یییی

مشخصات فنی:

Technical data

  
Boom speed (horizontal) cm/min10 ~ 70
Boom speed (vertical) cm/min150
Column rotation speed360°/3 min
Rail car speed cm/min200

 

بوم و ستون جوشکاری

ابعاد :

Dimension

MODELA (mm)B (mm)C (mm)D (mm)E (mm)
RCM20202050205035003500800
RCM303030503050500050001000
RCM505050505050700010001000
RCM707060506050900010001000
نقشه دستگاه بوم و ستون جوشکاری

بوم و ستون جوشکاری یک سیستم جوشکاری اتوماتیک است که برای قطعات حجیم و سنگین بکار گرفته می شود که دسترسی محل جوش برای جوشکار دشوار تر است و حجم بالایی از جوشکاری انجام می شود.

قیمت بوم ستون جوشکاری

قیمت بوم و ستون جوشکاری مسئله دیگری است که باید به آن توجه شود. وقتی صحبت از بوم و ستون جوشکاری به میان می‌آید، معمولا ذهن درگیر پیچیدگی‌های تکنیکی و امکاناتی می‌شود که این دستگاه در بر دارد. به طور مشخص، بوم و ستون جوشکاری دارای مکانیزم‌های جوشکاری پیشرفته‌ای است که شامل حرکات عمودی و افقی، چرخشی و طولی می‌باشند که به واسطه ریل‌های مخصوص به کار رفته در آن امکان‌پذیر می‌شود. این دستگاه‌ همچنین به‌طور معمول شامل یک واحد پاور و هد جوشکاری است که به آن اجازه انجام عملیات جوشکاری با دقت و کارایی بالا را می‌دهد.

با در نظر گرفتن تمامی این ویژگی‌ها و امکانات خاص، مشتریانی که به دنبال خرید این سیستم‌های صنعتی هستند، باید از قیمت تمام شده این دستگاه‌ اطلاع داشته باشند تا بتوانند برنامه‌ریزی مالی دقیقی را در دستور کار خود قرار دهند. به همین منظور، ما تاکید می‌کنیم که مشتریان برای دریافت مشاوره دقیق و کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت بوم و ستون‌ جوشکاری با کارشناسان فروش مجرب ما تماس بگیرند تا با اطلاعات کامل و دقیق، بهترین تصمیم خرید را اتخاذ کنند.

جوشکاری زیر پودری با بوم و ستون جوشکاری

جوشکاری زیر پودری با بوم و ستون، به دلیل دقت و کارایی بالا، روشی مطلوب برای انجام پروژه‌های جوشکاری در مقیاس بزرگ محسوب می‌شود. این فرآیند که معمولاً در ساخت مخازن، سازه‌های فلزی سنگین و کشتی‌سازی کاربرد دارد، از یک مکانیزم اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک استفاده می‌کند که در آن بوم  حاوی کلگی جوشکاری، بر روی یک ستون عمودی حرکت می‌کند و امکان جوشکاری دقیق و یکنواخت را میسر می‌سازد. پودر جوشکاری که بر روی محل جوش ریخته می‌شود، باعث افزایش کیفیت جوش و حفاظت از حوضچه ذوب در برابر اکسیداسیون و ناخالصی‌های اتمسفر می‌شود. این روش نه تنها سرعت جوشکاری را افزایش می‌دهد، بلکه در مقایسه با روش‌های دستی، دقت و تکرارپذیری بالاتری را ارائه داده و نیاز به مهارت‌های دستی کمتری دارد، که این خود باعث کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری می‌شود.

طراحی و ساخت بوم و ستون جوشکاری

بحث درباره طراحی و ساخت بوم و ستون جوشکاری بسیار پیشرفته و هدفمند است. این دستگاه‌ها را می‌توان به عنوان ربات‌های تخصصی جوشکاری در نظر گرفت که با قابلیت‌هایی چون تنظیم ارتفاع و دسترسی چابک به نقاط مختلف جوش، بهبود فرآیند جوشکاری را هدف قرار می‌دهند. در طراحی این ربات‌ها، عواملی نظیر ارگونومی، انعطاف‌پذیری و دقت، اولویت‌های اصلی برای متخصصین است. بهینه‌سازی روند طراحی و ساخت بوم و ستون جوشکاری مستلزم بررسی دقیق محیط‌های کاری و نیازهای عملیاتی مشتریان است.

شرکت رهاورد سازه اراک با استفده از فناوری‌های نوین و مهندسی دقیق، می‌کوشند تا محصولی را به بازار عرضه کنند که نه تنها برای جوش دادن سریع و دقیق قطعات بزرگ و سنگین مناسب باشد، بلکه قابلیت‌های تنظیم و مانور پذیری بالا برای انواع مختلفی از جوش‌ها را داشته باشد. خصوصیت برجسته این تجهیزات، قابلیت‌های بالا برای مقابله با چالش‌های فراوان جوشکاری در صنایع مختلف است. بوم و ستون جوشکاری می‌تواند اثربخشی ژرفی در عملیات جوشکاری را تضمین و در عین حال راحتی و امنیت کارگران را افزایش دهد.

جوشکاری مخزن با بوم و ستون جوشکاری

جوشکاری مخزن، یکی از پیچیده‌ترین و حساس‌ترین بخش‌های فرایند تولید در صنایعی نظیر نفت، گاز و پتروشیمی است. جوشکاری انواع مخازن ذخیره‌سازی بزرگ، که باید به استانداردهای دقیقی از مقاومت و ایمنی پاسخ دهند، نیازمند مهارت، دقت و کاربرد تکنولوژی‌های مناسب است. بوم جوشکاری دستگاهی با توانایی بالا در انجام این گونه عملیات است که می‌توانند نیازهای فرآیند جوشکاری مخزن را به‌طور کامل برآورده کند.

این دستگاه‌ها با توانایی انجام حرکات دقیق و محاسبه‌شده در جهات مختلف، امکان جوشکاری مخازن با قطرها و ارتفاع‌های متفاوت را فراهم می‌کنند. استفاده از سیستم‌های کنترلی دقیق و اتوماسیون در این دستگاه‌ها موجب می‌شود تا هر بخش از مخزن به‌صورت یکنواخت و با بالاترین کیفیت ممکن جوش داده شود.

اجزاء تشکیل دهنده بوم و ستون جوشکاری

برای کمک به درک بهتر و ثمربخش تر از بوم و ستون جوشکاری، اجزاء تشکیل دهنده این دستگاه به این صورت دسته بندی می شود:

ستون عمودی: قسمتی از دستگاه که بوم جوشکاری به منظور تنظیم و رسیدن به ارتفاع مورد نظر به آن متصل می شود و در اغلب مدل ها با قابلیت چرخش 360 درجه بر روی شاسی ساخته می شود.

بوم افقی: بوم افقی جزئی از دستگاه است که کلگی جوش در انتهای آن نصب شده و در راستای افقی حرکت می کند تا براحتی بتواند برای جوشکاری دقیق تنظیم شود یا یک خط جوش با کیفیت ایجاد کند.

کلگی جوش: بانند تمام دستگاه های جوشکاری، کلگی جوش وظیفه اعمال جوش بر روی یک قطعه معین را به عهده دارد و بخش مهمی از دستگاه را تشکیل میدهد.

شاسی: شاسی دستگاه قطعه ای است که ستون بر روی آن نصب شده و وظیفه حفظ تعادل و نگه داشتن دستگاه را بعهده دارد.

بوم و ستون جوشکاری

آیا بوم و ستون جوشکاری یک نوع موقعیت دهنده یا همان پوزیشنر جوشکاری است؟

خیر، بر خلاف تصور رایج بوم و ستون جوشکاری و پوزیشنر جوشکاری در واقع دو تجهیزات متفاوت هستند که برای اهداف متمایز در فرآیند جوشکاری استفاده می‌شوند. در حالی که پوزیشنر جوشکاری برای موقعیت‌دهی و نگه داشتن قطعه کار در جایگاه مورد نیاز طراحی شده، بوم و ستون جوشکاری به عنوان یک سیستم جابجایی برای تورچ جوشکاری عمل می‌کند. بوم و ستون جوشکاری وظایف خاص خود را دارد که شامل حمایت و انتقال تورچ جوشکاری به نقاط مختلف قطعه کار به منظور فراهم آوردن جوشکاری دقیق و مؤثر می‌شود.

این مکانیسم به متخصصین اجازه می‌دهد که برای کارهای سنگین و حجیم مانند مخازن، جوشکاری را با دقت بیشتر و کیفیت مطلوب انجام دهند. به طور کلی بوم ستون جوشکاری یک دستگاه مکمل برای انواع گرداننده مخزن  و پوزیشنر ها محسوب می شود بنابراین، با در نظر گرفتن تفاوت های ذکر شده انتخاب آگاهانه و صحیح بوم و ستون جوشکاری همراه با گرداننده مخزن و پوزیشنرها می‌تواند به بهبود کارآیی و دقت در پروسه‌های جوشکاری کمک شایان توجهی کند.

چگونه یک بوم جوشکاری مناسب برای کار خود انتخاب کنیم

برای سفارش و خرید یک بوم ستون جوشکاری ضروری است که با دقت به چند نکته توجه داشته باشید، بنابراین 5 نکته و فاکتور کلیدی در این مقاله برای شما قرار دادیم تا بتوانید یک انتخاب مناسب داشته باشید.

دسترسی کلی

به عنوان اولین نکته باید به میزان کورس افقی و عمودی مفید دستگاه دقت شود، یعنی برای جوشکاری قطعه مورد نظر، فاصله دورترین نقطه که نیاز به دسترسی جوش دارد را محاسبه کرده و بر اساس آن دستگاه انتخاب شود

ارتفاع کل

برای سفارش و خرید بوم و ستون های جوشکاری حتما میبایست ارتفاع کل دستگاه (از کف شاسی تا بالای ستون) در نظر گرفته شود تا در هنگام نصب و راه اندازی مشکلی ایجاد نگردد

ظرفیت بارگذاری روی بوم

ظرفیت بارگذاری در واقع حداکثر وزنی است که می توان بر روی بوم قرار داد. این وزن می تواند شامل وزن کلگی جوش، وزن اپراتور، سیم جوش و متعلقات فرایند جوشکاری باشد. بنابراین به هنگام خرید دستگاه باید به ظرفیت بار آن توجه ویژه داشته باشید.

خرید بوم و ستون جوشکاری 

قابلیت تنظیم و انعطاف پذیری

با توجه به این که این دستگاه به عنوان یک دستگاه جوشکاری خودکار با کیفیت شناخاه می شود، با اضافه کردن برخی متعلقات می توان برای مثال حرکت روی ریل یا چرخش 360 درجه موتورایز را به دستگاه اضافه کرد. با این کار انعطاف پذیری دستگاه بالا رفته و علاوه بر جوشکاری قطعات روتین مانند مخازن و … می توان در فرایند هایی مثل تولید توربین های بادی و امثالهم از آن استفاده کرد.

ایمنی بوم و ستون جوشکاری

اخرین اما یکی از مهمترین نکات برای انتخاب دستگاه، مبحث ایمنی است. منظور از ایمنی رعایت اطمینان از صحت و سلامت اپراتور دستگاه و همچنین پروژه است که توسط این دستگاه انجام می شود. بنابر این باید اطلاعات مورد نظر در ارتباط با ایمنی و نحوه درست استفاده از دستگاه می بایست به طور کامل از دفترچه راهنما تجهیز برداشت شود.

کاربرد بوم و ستون جوشکاری

یکی از رایج ترین استفاده بوم و ستون برای جوش لوله های فولادی و مخازن می باشد. هنگامی که از رول های ورق فولادی برای تولید لوله و مخازن استفاده می شود شما به کمک یک دستگاه بوم و ستون و گرداننده جوشکاری مخزن به راحتی می توانید یک جوش پیوسته و با کیفیت را داشته باشید، در نتیجه استفاده از این دستگاه برای خطوط تولید مخازن و قطعات استوانه ای ایده آل است و همچنین استفاده از یک سیستم جوشکاری زیر پودری در بوم و ستون برای جوشکاری مخازن تاثیر بسزایی در کارآمدی و سرعت تولید دارد. اگر چه این دستگاه علاوه بر فرایند زیر پودری (SAW) قابلیت نصب فرایند های جوشکاری دیگری مثل جوشکاری محافظت گاز (GMAW, GTAW) را دارد.

برای نمونه بیشترین مصرف بوم جوشکاری در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، صنایع خطوط لوله، صنایع کشتی سازی، صنایع توربین های بادی و بویژه صنایع ساخت مخازن می باشد که بطور کلی درتولید محصولات زیر نقش بسزایی دارد:

  • برج تقطیر
  • راکتور ها
  • سیلو ها
  • مخازن ذخیره
  • مخازن تحت فشار
  • مبدل حرارتی
  • بویلر ها
  • خطوط لوله
  • کوره صنعتی
  • و حتی تولید سازه های فلزی

چرا بوم و ستون رهاورد سازه اراک را انتخاب کنیم؟

  • به کارگیری مهندسان، کارشناسان و متخصصان با بیش از 20 سال مهارت و تجربه صنعتی در جهت ارائه خدمات به مشتریان
  • استفاده از مواد اولیه و تجهیزات با کیفیت از شناخته شده ترین برند های بازار کشور در محصولات
  • تجربه همکاری با بزرگترین شرکت های صنعتی در سطح کشور در طی سال های متمادی
  • ارائه خدمات پیش و پس از فروش در سطح مطلوب و در اسرع وقت

در حالی که در زمینه ساخت انواع بوم و ستون جوشکاری بهترین هستیم، مهندسان و متخصصان شرکت در زمینه طراحی و ساخت انواع گرداننده مخزن، پوزیشنر جوشکاری، میز گردان و کلیه دستگاه اتوماسیون صنعتی از اعتبار بالایی برخوردار می باشند.بوم و ستون جوشکاری

خرید بوم و ستون جوشکاری

هنگام نظر در خرید بوم جوشکاری، مولفه‌های تعیین‌کننده‌ای وجود دارند که باید با دقت ویژه‌ای مورد بررسی قرار گیرند. این مجموعه، که از اجزای متعدد و حیاتی تشکیل شده، نقشی کلیدی در پروسه جوشکاری به عنوان نگهدارنده و موقعیت دهنده ایفا می‌کند. از این‌رو، داشتن ویژگی‌هایی نظیر عدم لرزش، تعادل برجسته و حرکتی یکنواخت و قابل پیش‌بینی، به اندازه کافی مورد تأکید قرار می‌گیرد.

اکنون بگذارید عمیق‌تر به اقدام مهم خرید بوم و ستون جوشکاری بپردازیم. برای یک تجربه جوشکاری مناسب، خالی از اهمیت نیست که دستگاه انتخابی ما استحکام کافی برای تحمل وزن کارگیر جوشکاری را داشته باشد. علاوه بر این، اطمینان یافتن از این که بوم و ستون جوشکاری قادر است در شرایط مختلف کاری بدون ایجاد نوسان یا افت کیفیت عملکرد نشان دهد، امری حیاتی است. در پایان، درک اینکه خرید بوم و ستون جوشکاری نه تنها نیاز به یک سرمایه‌گذاری مالی دارد، بلکه نیازمند بررسی و آگاهی کامل از ویژگی‌ها و قابلیت‌های فنی و عملیاتی آن است

برای رسیدن به بهترین انتخاب ممکن، ضروری می‌باشد. از این رو، ما به مشتریان عزیز توصیه می‌کنیم پیش از تصمیم گیری نهایی برای خرید بوم و ستون جوشکاری، با کارشناسان مجرب و آگاه مشاوره نموده و از آخرین اطلاعات و فناوری‌های به‌کار رفته در این دستگاه‌ها بهره‌مند شوند تا تصمیمی آگاهانه و همه‌جانبه اتخاذ نمایند.

5/5 - (7 امتیاز)

7 پاسخ به “بوم و ستون جوشکاری”

  1. Hamid گفت:

    سلام و خسته نباشید
    قیمت بوم و ستون جوشکاری رو داخل سایت قرار ندادین.

  2. kamran گفت:

    آیا امکان جابجایی دستگاه در محل جوشکاری وجود دارد؟

    • RSA.co گفت:

      با سلام، بله شما می توانید با سفارش سیستم حرکت روی ریل موتورایز، از ویژگی جابجایی دستگاه بوم و ستون جوشکاری خود با کورس دلخواه خودتان برخوردار شوید.

  3. zamani گفت:

    آیا دستگاه اتومات جوش زیرپودری همون دستگاه بوم و ستون است؟

    • RSA.co گفت:

      دستگاه بوم و ستون جوشکاری قابلیت انجام کلیه فرایند های جوشکاری قوسی را دارا می باشد و اصلی ترین آن جوشکاری زیرپودری است.

  4. وحید گفت:

    سلام در بوم و ستونهای شما از چه سیستم ریلی استفادهشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و توسعه از آواندا