09125873988

گرداننده مخزن فیت آپ

گرداننده مخزن دستگاه فیت آپ

گرداننده مخزن فیت آپ یکی از مهم ترین تجهیزات صنعتی در تولید مخازن با طول ها و قطرهای مختلف میباشد زیرا فرایند تولید مخازن نیازمند دقت و سرعت در مونتاژ شل ها با هم و یا مونتاژ عدسی به شل می باشد. که بیشترین انرژی و وقت صرف چنین کاری میگردد. شرکت رهاورد سازه اراک در راستای اهداف تولید ماشین آلات مورد نیاز مشتریان در صدد طراحی و تولید این دستگاه خاص و کارآمد قرار گرفت تا بتواند دغدغه شرکت‌های مخزن ساز را در خصوص مونتاژ به پایین ترین درجه ممکن برساند.
خرید گرداننده مخزن

ویژگی ها :

  • قابلیت استفاده از گرداننده مخزن با ظرفیت های مختلف در ساخت این دستگاه
  • استفاده از سیستم هیدرولیک جهت کنترل عملیات مونتاژ
  • عدم محدودیت در قطر با توجه به به نیاز مشتری
  • عدم محدودیت در طول مخزن در هنگام مونتاژ
  • قابلیت نصب و استفاده آسان در هر نوع محیط کارگاهی
  • استفاده از چرخ های با روکش پلی اورتان برای چرخش مخازن حساس به آسیب های جداره خارجی
  • پایین آوردن تعداد نیروی انسانی مورد نیاز هنگام مونتاژ
  • داشتن ضریب ایمنی بالا در هنگام کار

مشخصات فنی :

 Technical data 

MODELRoller bedLoad CapacityRotation speedH (mm)D1 (mm)D2 (mm)
RBF40RBS4040000 KG12 ~ 60 cm/min150Φ7000Φ2000
RBF70RBS7070000 KG12 ~ 60 cm/min150Φ7000Φ2000
RBF100RBS100100000 KG15 ~ 70 cm/min150Φ7500Φ2100
RBF150RBS150150000 KG15 ~ 70 cm/min150Φ9000Φ2400
RBF250RBS250250000 KG15 ~ 70 cm/min150Φ10000Φ2800
 

گرداننده مخزن فیت آپ

خرید گرداننده مخزن

هنگام خرید گرداننده مخزن، بایستی با توجه به قیمت و بودجه خود، ویژگی‌های فنی و میزان کارایی مورد نیازی که دارید، انتخاب هوشمندانه‌ای انجام دهید. قیمت گرداننده‌ مخزن با توجه به مشخصات مختلفی ممکن است نوسان داشته باشد، و مهم است که خریداران به معیارهایی چون ظرفیت بار، دقت گردش، سهولت استفاده، و ایمنی دستگاه توجه کافی داشته باشند. علاوه بر این، به دنبال گرداننده‌ای باشید که بتواند به خوبی با مواد و قطعاتی که در فرآیند جوشکاری به کار می‌بندید، هماهنگ شود. همچنین، تامین کنندگان معتبری را جستجو کنید که خدمات پس از فروش مناسب و گارانتی معتبر ارائه می‌دهند تا در صورت بروز هرگونه مشکل فنی، پشتیبانی لازم را دریافت کنید. سرمایه‌گذاری در یک گرداننده مخزن با قیمت مناسب نه تنها فرآیندهای جوشکاری شما را بهینه می‌کند، بلکه دوام و پایداری تولید را با کمینه کردن خطاها و تعمیرات تضمین می‌کند.

گرداننده مخزن فیت آپ در مونتاژ و جوشکاری پایه توربین های بادی

انرژی بادی یک نوع انرژی قابل استفاده است که به انسان‌ها توسط حرکت جریان هوا ارائه می‌شود و به انرژی تجدیدپذیر تبدیل می‌شود (شامل انرژی آبی، انرژی بیولوژیکی و غیره). انرژی جنبشی جریان هوا به نام انرژی بادی معروف است. هرچه سرعت هوا بالاتر باشد، انرژی جنبشی بیشتری دارد.
می توان با استفاده از یک آسیاب بادی انرژی جنبشی باد را به حرکت چرخشی تبدیل کرده و یک ژنراتور را برای تولید برق در حرکت قرار دهند. روش این است که توان چرخشی روتور (تشکیل شده از پره های فن که توسط نیروی آیرودینامیکی به حرکت در می آیند) را از طریق میله ترانسمیت به ژنراتور منتقل کنند.

گرداننده مخزن و توربین

برج‌های بادی عمدتاً از جریان هوا برای چرخاندن پره‌ها برای گرفتن انرژی جنبشی باد استفاده می‌کنند و سپس آن را به انرژی مکانیکی یا انرژی الکتریکی مفید تبدیل می‌کنند. روتور پره‌ها توسط باد چرخانده می‌شود، که از اثر نیروی هوا (شامل لیفت و مقاومت) به تولید گشتاور چرخشی بر روی پره ناشی می‌شود.
پایه یا ستون توربین بادی اساس تولید انرژی بادی است که عمدتاً واحد تولید انرژی بادی را پشتیبانی می‌کند و در عین حال ارتعاش واحد را جذب می‌کند. پایه توربین بادی تجهیزات پشتیبانی کلیدی توربین بادی است، بخش مهمی از توربین بادی و پیش‌نیاز و ضمانت برای عملکرد ایمن کل دستگاه است. بنابراین، نیازهای فناوری تولید برای پایه بسیار بالا هستند.

فرایند تولید ستون های توربین بادی

برش و استفاده از تجهیزات CNC برای برش ورق فولادی مورد نیاز برای لوله ستون، ورق فولادی با ضخامت بیشتر از 15 میلی‌متر نیاز به سی ان سی برش شعله دارد.
ورق فولادی پس از برش و تمیز کردن توسط دستگاه نورد شکل می‌گیرد. ابتدا برای جوشکاری نقطه ای از جوش نقطه ای استفاده می شود و پس از تایید، درزهای طولی داخلی و خارجی جوش داده می شود.
در اینجا، می‌توان از گرداننده جوشکاری مخزن فیت آپ به کمک دستگاه بوم و ستون جوشکاری برای انجام مونتاژ و جوشکاری تکمیلی استفاده کرد. قطعه کار را بر روی گرداننده فیت آپ قرار داده و با کمک بوم و ستون جوشکاری، جوشکاری خودکار انجام دهید. عملکرد گرداننده باعث چرخش قطعه کار با سرعت یکنواخت و موقعیت دهی مناسب می‌شود، که جوشکاری درزهای طولی داخلی و خارجی را تسهیل می‌کند.

پس از بررسی اتصال هر شل، می توان به کمک سیستم هیدرولیکی گرداننده فیت آپ شل های بعدی را به درستی موقعیت دهی کرد و فرایند مونتاژ و جوشکاری آن را باکیفیت بالا انجام داد.

مزیت استفاده از گرداننده فیت آپ این است که می‌تواند به‌طور خودکار موقعیت، ارتفاع و فاصله دو استوانه را تنظیم کند، و از طریق عملکرد باکس کنترل دستی دو استوانه را به‌صورت خودکار هم‌تراز کند و درزهای محیطی داخلی و خارجی را به‌طور دقیق‌تر جوش دهد.

مخزن گردان دستگاه فیت آپ

سپس، تلورانس را بررسی کنید، فلنچ را جوش دهید، بازرسی غیرمخرب جوش را انجام دهید و صافی را بررسی کنید. گرداننده مخزن برای دوران یکنواخت قطعه کار برای سندبلاست و رنگ‌آمیزی نیز کارآمد است. در نهایت، نصب اجزاء داخلی و بازرسی محصولات نهایی انجام می‌شود و به محل نصب منتقل می‌شود.

علاوه بر کاربرد در صنعت ساخت توربین های بادی، گرداننده مخزن فیت آپ همچنین می‌تواند در صنایع حساسی همچون ساخت مخازن تحت فشار، برج هی تقطیر، سیلو ها، مبدل های حرارتی، بویلر ها، خطوط لوله، کوره های صنعتی، مخازن ذخیره و … استفاده شود.

شناسایی مجموعه گرداننده مخزن فیت آپ

همانطور که در شکل زیر مشخص شده است، این مجموعه شامل دو دستگاه فیت آپ (Fit up)، یک شاسی گرداننده محرک (Driver turning roll) و یک شاسی گرداننده هرزگرد (Idler turning roll) میباشد.

شناسایی مجموعه گرداننده مخزن فیت آپ و دستگاه فیت آپ

 

  • دستگاه فیت آپ ثابت :در این دستگاه از دو جک هیدرولیکی به منظور حرکت افقی و عمودی قطعه کار و تنظیم دقیق آن استفاده شده است ، همچنین همانطور که از اسم دستگاه نیز مشخص است این مجموعه بر روی زمین ثابت می گردد.
  • دستگاه فیت آپ محرک :مکانیزم این دستگاه دقیقا مشابه دستگاه ثابت می باشد ، با این تفاوت که این مجموعه بر روی ریل قرار گرفته و دارای حرکت طولی در راستای محور قطعه می باشد ، تا این که بتواند کل قطعه کار را بدون احتیاج به جرثقیل جا به جا و آماده ی مونتاژ قطعه بعدی نماید.
  • دستگاه گرداننده محرک :از این دستگاه به منظور ایجاد چرخش (برای جوشکاری ) و حرکت طولی قطعه کار استفاده می گردد (این دستگاه برروی ریل نصب می گردد ) .
  • دستگاه گرداننده هرزگرد :این مجموعه که بر روی ریل نصب می گردد ، وظیفه تحمل بار مازاد و همچنین کمک به چرخش روان قطعه کار را بر عهده دارد.

روش کار مجموعه گرداننده مخزن فیت آپ :

روش کار مجموعه به صورت مرحله به مرحله و شماتیک در شکل تشریح شده است

مرحله اول

یکی از شل ها بر روی مجموعه A قرار گرفته و شل دیگر بر روی مجموعه B قرار می گیرد. ( مجموعه A شامل یک دستگاه گرداننده محرک و یک دستگاه Fit up محرک می باشد که به یک دیگر متصل شده و بر روی ریل به صورت طولی قابل حرکت می باشند و مجموعه B شامل دو دستگاه گرداننده هرزگرد با قابلیت حرکت طولی و یک دستگاه Fit up ثابت می باشد ) سپس هر دو قطعه در یک راستا قرار داده شده و عملیات مونتاژ انجام می گیرد ، پس از اتمام جوشکاری داخل و خارج ، قطعه کار آماده جا به جایی و مونتاژ شل بعدی می باشد.

گرداننده مخزن فیت آپ مرحله اول

مرحله دوم

در این مرحله مجموعه شل های جوش شده به وسیله دستگاه Fit up متحرک ، از روی دستگاه Fit up ثابت بلند شده و بوسیله ی مجموعه A ( گرداننده محرک و Fit up متحرک ) به سمت چپ هل داده می شوند . ( مقدار جابه جایی به اندازه ای است که مرکز ثقل مجموعه شل های جوش شده از دستگاه Fit up ثابت گذر کند )

گرداننده مخزن فیت آپ مرحله دوم

مرحله سوم 

در این مرحله Fit up متحرک پایین آمده و بار را بر روی Fit up ثابت قرار می دهد ، سپس Fit up ثابت بار را بلند کرده تا مجموعه A آزاد گردد و به سمت راست حرکت کند. بعد از بازگشت مجموعه A به سمت راست ، مرحله ی دوم تا جایی تکرار می گردد که مجموعه شل های جوش شده به همان موقعیت شل اول برسند . در این موقع ، دستگاه آماده ی دریافت ، مونتاژ و جوش شل بعدی است و به همین صورت مراحل بالا تکرار شده تا این که Segment مورد نظر کامل گردد.

گرداننده مخزن فیت آپ مرحله سوم

مزایای استفاده از مجموعه خط کامل

  • سرعت و دقت بسیار بالا نسبت به مونتاژ دستی
  • عدم نیاز به جابه جایی قطعات تا لحظه ی کامل شدن Segment
  • انجام کلیه فرآیندهای جوشکاری و مونتاژ کاری بر روی یک مجموعه
  • عدم نیاز به جرثقیل با تناژ بالا
  • افزایش ایمنی در هنگام کار
  • عدم نیاز به فضای وسیع جهت مونتاژ و جوشکاری

تمام مراحل کارکرد گرداننده مخزن فیت آپ

5/5 - (3 امتیاز)

5 پاسخ به “گرداننده مخزن دستگاه فیت آپ”

  1. Farshad گفت:

    ممنون از مقاله خوبتون درباره گرداننده مخزن فیت آپ

  2. enayati گفت:

    آیا امکان تولید گرداننده مخزن با ابعاد کارگیر و تناژ خاص وجود دارد؟

    • RSA.co گفت:

      بله، به طور کلی طراحی گرداننده های مخازن گروه رهاورد سازه اراک به گونه ای است که هم در زمینه ظرفیت وزنی و هم ابعاد کارگیر بر اساس استاندارد های جهانی تولید شده است و همچنین در زمینه ساخت روتیتور ها با ابعاد و ظرفیت خاص طبق سفارش مشتری طراحی و ساخت اختصاصی در کوتاه ترین زمان و با بالاترین کیفیت انجام میگردد.

  3. asgari گفت:

    با سلام، از اونجایی که فکر میکنم به دلیل بالا بودن وزن قطعات امکان خرابی در گرداننده مخزن زیاد است، خدمات پس از فروش شما چگونه انجام می شود؟

    • RSA.co گفت:

      با سلام بله همانطور که اشاره کردید، به دلیل بالا بودن وزن مخازن و حجیم بودن آن امکان آسیب و خرابی در حین بارگذاری قطعات بر روی گرداننده مخزن وجود دارد، گروه رهاورد سازه تمام دستگاه های خود را با ضمانت یک ساله تحویل مشتری می دهد و همچنین تعمیر، تامین و ساخت تمامی قطعات مصرفی دستگاه را در کمترین زمان ممکن برای مشتریان انجام می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طراحی و توسعه از آواندا